Nokia to solidnie wykonany sprzęt, który długo powinien nam posłużyć.

Mamy jednak pewne zastrzeżenia – a oto one:
Brak w zestawie ładowarki sieciowej (zwłaszcza, że nie jest to ładowarka standardowa na mini USB i nie jest łatwa do zdobycia, a w tej cenie producent mógłby nie narażać użytkowników na dodatkowe stresy związane ze znalezieniem ładowarki i przewidzieć ją w komplecie z NOKIĄ 330),
Brak menu startowego urządzenia w języku polskim (niby każdy z nas powinien znać angielski, hiszpański, czy też niemiecki – ALE……),
Uchwyt Nokii – chociaż bardzo estetyczny i funkcjonalny – chyba na nasze drogi zbyt delikatny (chociaż taka prawda, że to nie wina uchwytu, lecz polskich dróg).

Oczywiście czepiamy się – ale przy takiej cenie można już chyba wymagać???

Nokia oferuje nam ponadto: odtwarzacz mp3, video, przeglądarkę zdjęć.

Menu Nokii jest czytelne i proste w obsłudze – chociaż, jak wspomnieliśmy – nie po polsku (my używamy niemieckiego).

Podsumowując jeżeli chodzi o urządzenie Nokia330 bardzo solidna robota – ale ze względu na cenę MUSIELIŚMY powyżej wypisać chociaż kilka mankamentów.

Oczywiście otwarty Windows CE 5.0 daje nam możliwość korzystania na urządzeniu z innych map, czy też aplikacji.
A tak prezentuje się nasza Nokia na kokpicie, w uchwycie którym możemy „kręcić” praktycznie jak nam się podoba nie ma więc problemów z właściwym ustawieniem nawigacji względem kierowcy

Niestety pomimo estetyki i funkcjonalności uchwyt jak na polskie drogi jest troszeczkę za delikatny – przy dłuższych trasach jego delikatne drganie staje się męczące i konieczne jest jego zamocowanie w taki sposób, aby opierał się na kokpicie. Oczywiście można uznać, iż to nie wina uchwytu lecz nierównych dróg.

Tyle o sprzęcie przyjrzyjmy się teraz co potrafi AutoMapa sprzedawana w zestawie z Nokią 330.

Do testowania użyto wersji map zaktualizowanych plikami dostępnymi na stronie AutoMapa.pl – mapy w wersji 5.05.

Mamy więc aktualne mapy – do dzieła.

Włączamy urządzenie. Sygnał GPS łapiemy dosyć szybko – chociaż nie tak szybko jak np. w Compasie, czy nawet tanim Larku – ale jest ok.

Widzimy naszą lokalizację (jesteśmy na drodze powiatowej ) – ustawiamy opcję, aby była widoczna cała zaplanowana trasa.

Teraz rozglądamy się wokół – jest tak jak zawsze, a wiec jest ok).
Jak zwykle jesteśmy w prawie 20-to tysięcznym mieście o nazwie BOGATYNIA

I jak zwykle wyznaczamy adres – jako cel – podobnie jak w innych testach jest to ulica Wieniawskiego. W ten sposób najłatwiej porównamy różne nawigacje w naszych testach.PROWADŹ DO

WG ADRESU
Następnie wybieramy numer na ulicy Wieniawskiego i klikamy szukaj – nawigacja szuka i znajduje (w co nie wątpiliśmy) – przecież to nikt inny tylko AutoMapa reklamuje się, że posiada najdokładniejsze pokrycie adresowe Polski.
Jeszcze opcje trasy – wybieramy optymalną – i w drogę
Ruszamy – Turowską

dalej w stronę Armii Czerwonej i tu pierwsza niespodzianka AutoMapa każe nam skręcać w ulicę Bojowników….. (czyli jako jedyna wyznaczyła trasę inną niż pozostałe testowane nawigacje).

Oczywiście tędy też dojedziemy – równie szybko i skutecznie (trasa jest porównywalna), my jednak jedziemy prosto w stronę skrzyżowania Armii Czerwonej i 1-go Maja, aby zobaczyć jak AutoMapa poradzi sobie na skrzyżowaniu, na którym poległo już kilka nawigacji (prowadząc nas w ulicę jednokierunkową). dojeżdżamy do skrzyżowania z 1-go Maja i…

AutoMapa nas nie zawodzi – nakazuje nam prawidłowo skręt w prawo.
Jedziemy więc 1-go Maja i znowu niespodzianka AutoMapa każe nam jechać prosto – a nie jak inne testowane skręcić w Dworcową (oczywiście wybraliśmy zawsze mapy optymalne lub najszybsze – widocznie optymalna dla AutoMapy znaczy coś innego).
Oczywiście nie jest to błąd – my jednak skręcamy w Dworcową, a Nokia z AutoMapą bezbłędnie i BARDZO SZYBKO przelicza trasę

Jedziemy Dworcową i skręcamy w II Armii,  Następnie Chopina jeszcze jeden ostatni skręt i jesteśmy u celuZdjęcia z testu, które przedstawiamy powyżej zrobiliśmy podczas jazdy samochodem w bardzo słoneczny dzień dlatego przepraszamy za ich jakość – nie o jakość tu jednak chodzi (przecież test to nie reklama).

Chcieliśmy zapisać całą trasę w pamięci Nokii – a później ją odtworzyć w warunkach „firmowych na biurku” – tak jak to robiliśmy przy teście MIO C720 i Compasa, niestety coś nam to nie wychodziło.

Generalnie AuoMapa spisywała się bez zarzutu i bezbłędnie, warto jednak w tym miejscu potwierdzić zarzut, z którym się już spotykaliśmy w różnych opiniach, że interfejs AutoMapy jest chyba zbytnio przekombinowany i rozbudowany.
Chociaż dzięki temu oferuje wiele niespotykanych innych mapach funkcji – np dane statystyczne dotyczące przejechanej trasy. Jeśli ktoś lubi się w takie coś bawić.

Podsumowując

Jeżeli chodzi o AutoMapę obyło się praktycznie żadnych wpadek na wyznaczonej trasie – to, że AutoMapa wyznaczała inną trasę niż poprzednio testowane MioMap, Navigo, czy MapaMap nie stanowiło błędu – zresztą przy wyborze innej opcji trasy „szybkiej” a nie „optymalnej” było już inaczej. Jak wspomnieliśmy już powyżej optymalność nie dla każdej mapy musi stanowić – zwłaszcza w mieście – to samo. Ponadto dobre dopracowanie graficzne – i wiele, wiele – naszym zdaniem za wiele – opcji i ustawień mapy (na pewno każdy znajdzie coś właściwego dla siebie).

Nasza ocena w skali od 1 do 5:

Urządzenie NOKIA330: -5

OCENA OGÓLNA ZESTAWU: -5 – głownie za NOKIĘ, przy tak drogim urządzeniu jak NOKIA330 możemy wymagać więcej.