Czasami chcesz wiedzieć, czy masz połączenia oczekujące. Na przykład, jeśli utkniesz w dłuższej rozmowie telefonicznej, mimo że czekasz na telefon od kogoś innego. Wtedy dobrze jest mieć aktywowane połączenie oczekujące. Call Waiting (Oczekiwanie na połączenie) to inteligentna funkcja, która z łatwością pozwala osobie, która jest zajęta przez telefon, zostać powiadomiona, że przychodzi kolejne połączenie. W ten sposób osoba ta ma możliwość zakończenia istniejącego połączenia i odebrania w zamian połączenia przychodzącego.

W przypadku korzystania z funkcji połączenia oczekującego w telefonie z wyświetlaczem lub w telefonie programowym, można również w niektórych przypadkach sprawdzić, skąd pochodzi połączenie przychodzące.

Jak działa połączenie oczekujące?

Funkcja połączenia oczekującego może być używana w większości telefonów. Możesz korzystać z tej funkcji w telefonach komórkowych, wielu rozwiązaniach telefonii stacjonarnej oraz w swoim telefonie programowym, czyli telefonie w komputerze.

Kiedy połączenie czeka, słyszysz dwa dyskretne dźwięki, które ostrzegają cię, że ktoś inny próbuje się z tobą skontaktować. Połączenie oczekujące może być bardzo dobrą funkcją dla tych, którzy chcą uniknąć utraty ważnych połączeń.
Pomaga uniknąć utraty ważnych połączeń
Zobacz bezpośrednio na wyświetlaczu, kto dzwoni
Funkcja ta jest zazwyczaj standardem zarówno w telefonach komórkowych, jak i stacjonarnych.
Aktywuj go sam lub z pomocą swojego przewoźnika
Działa zarówno na telefonie stacjonarnym, jak i komórkowym
Dwa dyskretne dźwięki powiadamiają o połączeniu przychodzącym
Funkcja, która zazwyczaj jest darmowa
Chcesz dowiedzieć się więcej o różnych funkcjach centrali Soluno i zobaczyć najczęstsze zastosowania centrali w naszej firmie. Następnie możesz sprawdzić nasze nagrane wcześniej demo wideo, w którym nasza koleżanka Sandra pokazuje najczęstsze funkcje centrali mobilnej i telefonu programowego.

Musisz aktywować połączenie oczekujące?

Może się to nieco różnić w zależności od telefonu, jeśli musisz aktywować tę funkcję samodzielnie, aby usłyszeć, czy połączenie jest oczekujące, czy nie. W wielu przypadkach jest ona aktywowana jako domyślny wybór bezpośrednio w telefonie. Czasami trzeba wejść i dokonać ustawień, aby aktywować połączenie oczekujące. Jeśli nie jesteś pewien, zawsze możesz przejść do ustawień w swoim telefonie komórkowym, gdzie zazwyczaj można sprawdzić, czy jest on aktywowany czy nie. Zawsze możesz skontaktować się z operatorem i poprosić go o pomoc w aktywacji, jeśli ustawienia nie znajdują się bezpośrednio w telefonie.

Włączanie połączenia oczekującego na telefonie iPhone
Jeśli masz iPhone’a, w ustawieniach znajdziesz połączenia oczekujące. Kliknij aplikację Ustawienia. Następnie kliknij przycisk Telefon. Tam znajdziesz opcję połączenia oczekującego, kliknij Połączenie oczekujące i aktywuj wybór. Teraz połączenie oczekujące jest aktywowane na Twoim telefonie iPhone.

Korzystaj z funkcji, które posiadasz
Istnieje kilka różnych funkcji, które są obecnie oferowane przez telefonię. Niektóre z nich trzeba aktywować samemu, ale są one również darmowe. Funkcja oczekiwania na połączenia to funkcja, która może być wartościowa dla firm, ale także dla osób prywatnych, które nie chcą przegapić ważnych połączeń od klientów lub władz.

Łatwy start

Połączenie oczekujące jest funkcją, która nie wymaga od użytkownika żadnej pracy poza aktywowaniem usługi. A podczas aktywacji możesz czuć się bezpiecznie, że tam jest. Jeśli Twój lekarz powinien zadzwonić w ciągu dnia, kiedy jesteś na telefonie, możesz nadal odbierać.

Jeśli nie posiadasz usługi i chcesz ją aktywować, może się ona różnić w zależności od posiadanego operatora. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zawsze możesz szybko uzyskać pomoc. Zasadniczo usługę można łatwo aktywować bezpośrednio, nie robiąc nic poza ponownym uruchomieniem telefonu.

Zobacz, kto dzwoni

Większość dzisiejszych telefonów, zarówno komórkowych jak i stacjonarnych, posiada wyświetlacz. Jeśli podczas połączenia usłyszysz te dwa sygnały dźwiękowe, możesz sprawdzić na wyświetlaczu, kto dzwoni. Pomaga to wybrać, czy chcesz pozostać przy trwającym połączeniu, czy odebrać nowe.

Oczekiwanie na połączenie może być niezwykle przydatne dla firm, które chcą zaoszczędzić czas. Jeśli klient, do którego od dłuższego czasu próbujesz się dodzwonić, dzwoni podczas kolejnego połączenia, możesz łatwo odebrać. Możesz więc uniknąć uganiania się za osobą, z którą nie chcesz się kontaktować.

Połączenie oczekujące daje Ci możliwość wyboru, czy chcesz odebrać, czy nie. Być może czekasz na ważny telefon, ale zobacz, że osoba, z którą nie chcesz rozmawiać, próbuje się do ciebie dodzwonić, gdy jesteś na linii – wtedy nie musisz odbierać

Linie współdzielone

Gdy połączenie oczekuje, w odbiorniku tworzony jest sygnał dźwiękowy. W związku z tym połączenia oczekujące mogą spowodować przerwanie połączenia z Internetem w trybie dial-up. Dlatego też funkcja współdzielonych linii głosowych używanych w modemach dial-up jest często wyłączona. Z drugiej strony, połączenie oczekujące nie ma wpływu na połączenia DSL.

Połączenie oczekujące – historia

Więc kiedy zaczęliśmy używać połączenia oczekującego? Funkcja ta została wprowadzona w Ameryce Północnej na początku lat siedemdziesiątych. W tym samym czasie, co pierwsza generacja centrali elektrycznej została zbudowana przez Western Electric. To właśnie Elektroniczny System Sygnalizacyjny 1 zaczął zastępować starszą generację mechanicznych central PBX. Początkowo niektóre mniejsze gminy mogły oferować swoim firmom funkcję oczekiwania na połączenie na konkretnej centrali telefonicznej. Na przykład, klienci telefoniczni w Trenton (Michigan) musieli mieć numer telefonu, który zaczynał się na 671, aby móc korzystać z funkcji połączeń oczekujących. Wynika to z faktu, że numery telefonów rozpoczynające się od 671 były jedynymi w obszarze obsługiwanym przez nową centralę ESS (Electronic Signaling System). Jednak potrzeby klientów rosły i od czasu wymiany starych przełączników coraz więcej osób otrzymywało dostęp do połączeń oczekujących.

W tym samym okresie w całej Europie uruchomiono również połączenia oczekujące. W Europie funkcja ta pojawiła się wraz z pierwszymi centralami cyfrowymi, takimi jak Ericsson AX, Alcatel E10 i System 12. Inne systemy cyfrowe również obsługiwały tę usługę, na przykład System X, który znajduje się w Wielkiej Brytanii. W latach 80. XX wieku systemy PBX, takie jak niemiecki Siemens / Bosch EWSD, odbierały połączenia oczekujące.